Op 27 en 28 april kan je het museum gratis bezoeken naar aanleiding van Fair Fashion Fest.
Arbeidster aan ringspinmachine in spinnerij E.J. Braun

• fotograaf | Bauters, Remy | Gent
  • objectnummer: F02669
  • objectnaam: foto
  • opschriften: Photographie Industrielle et Publicitaire Remy Bauters, 9, rue du Lierre, Molenbeek-Bruxelles, Tél.: 26.64.32.
  • datum: 1950/1970
#Gent #fotopapier #textiel #katoenspinnerij #spinnen #ringspinmachine #3de kwart 20ste eeuw #UCO Braun #textielarbeidster #Union Cotonnière nv #Cotonnière Braun E.J.

Arbeidster aan ringspinmachine in spinnerij E.J. Braun

Een arbeidster aan het werk aan de ringspinmachine of continu. Op de ringspinmachine worden de wieken afkomstig van de spilbanken getorst en verder verfijnd tot garen. Foto genomen in de katoenspinnerij E.J. Braun, gevestigd in de Maïsstraat in Gent en onderdeel van het textielbedrijf Union Cotonnière nv (later UCO).