Op woensdag 1 mei is het museum gesloten. Donderdag 2 mei blijven de deuren open tot 22 uur voor Late Donderdag.
Bouw van compressorenzaal, atelier Linde, compound-stoommachines en alternatoren van ammoniakfabriek van cokesfabriek Kuhlmann in Zelzate

© miat

Binnenzicht in de bouwwerf van de compressorenzaal, atelier Linde, de compound-stoommachines en alternatoren van ammoniakfabriek, ook NH₃-fabriek, van cokesfabriek Kuhlmann in Zelzate, gelegen aan het Kanaal Gent-Terneuzen in Zelzate. In dit deel van het bedrijf wordt synthetische ammoniak via het Casale-proces gemaakt. Een werknemer van bouwbedrijf Serck nv staat bij een van de machines en helemaal rechts in beeld is een reclamebord van de firma te zien.