Dagboek uit de weverij van textielfabrikant Voortman

• fabrikant | Meyer-Van Loo F. | Gent
  • objectnummer: V01072
  • objectnaam: staalboek
  • opschriften: Imprimerie - Lithographie / F. Meyer-Van Loo / GAND / AFFICHES ARTISTIQUES / FABRIQUE DE REGISTERS / Bureaux Rue de Flandre 66 / ATELIERS 9 Quai des Tonneliers - 15 Petit Toquet / N° 9195 Il suffit de rappeler le N° du derier registre commandé pour avoir
  • datum: 1908/
#papier #textiel #begin 20ste eeuw #weven #staalboek #arbeidsorganisatie #stalenboeken en staalkaarten #Voortman

Dagboek uit de weverij van textielfabrikant Voortman

Dagboek met stalen van geweven textiel afkomstig uit de weverij van textielbedrijf Voortman in Gent. De meestergast noteerde per bestelling de specificaties, zoals het nummer van het weefgetouw, de tekening, de gebruikte draden, het aantal geweven meters en de loonkost. Het boek is vervaardigd door drukker F. Meyer-Van Loo in Gent.