Elke eerste donderdag van de maand is Late Donderdag. Dan is het museum open tot 22 uur.
Doos waspoeder van het merk Omo

• fabrikant | Savonneries Lever Frères | Brussel (stad)
  • objectnummer: V26063
  • objectnaam: waspoeder
  • opschriften: OMO / VOOR HET PROPERSTE LINNEN // OMO / ZONDER WEERGA VOOR ALLE HUISHOUDELIJK GEBRUIK / GROTE WAS, WERKEN, AFKOKEN, MACHINEWAS / Deze doos volstaat voor 3 tot 4 emmers water. Gebruik Omo zonder een ander product er bij te voegen en doe zoals gewoonlijk.
  • datum: 1952/1954
#wonen #karton #3de kwart 20ste eeuw #wassen en strijken #schoonmaken #benodigdheden wassen #waspoeder #Savonneries Lever Frères #Loewy, Raymond #Omo

Doos waspoeder van het merk Omo

Waspoeder van het merk Omo, te gebruiken voor het schoonmaken van wasgoed maar ook om de vaat te doen. Geproduceerd door Savonneries Lever Frères. Verpakking van 150 gram. Met Nederlandstalige en Franstalige tekst en gebruiksaanwijzing op de zijkant van de doos. Werd op de markt gebracht eind 1951-begin 1952. De verpakking is vermoedelijk ontworpen door Raymond Loewy.