Op 27 en 28 april kan je het museum gratis bezoeken naar aanleiding van Fair Fashion Fest.
Etalage en gevel van 1000 Vuren - Home Standing een winkel van kachels, huishoudelektro en moderne, metalen keukens in Gent

Winkel gelegen in de Contributiestraat 2-8, op de hoek van de Noordstraat en Waldamkaai. Opvallende neon en lichtreclameborden 'Home Standing' op aluminium geveldelen. Modernistische hoogbouw (eerste helft jaren 1960) van zes bouwlagen, naar een ontwerp van architect Emile De Nil en zijn zoon Jean, bestaande uit een appartementsgebouw en grootwarenhuis. Bouwheer Robert en Antoine Bekaert, eigenaars van het pand. In 1990 stopte Home Standing met zijn handelsactiviteiten. De gelijkvloerse winkelruimte werd in kleinere units onderverdeeld. Aan de Contributiestraat verdween de grote neonreclame en werd de blinde wand van aluminiumpanelen deels ingevuld met ramen. In 2017-2018 werd het appartementsgebouw aan de Waldamkaai onherkenbaar verbouwd.