Etalage van boekhandel Paard Van Troje in Gent

• objectnummer: F10396-001
  • objectnaam: foto
  • datum: 2021-uu-uu/2021-uu-uu
#Gent #begin 21ste eeuw #handel en distributie #kleinhandel en retail #Binnenstad (Gent)

Etalage van boekhandel Paard Van Troje in Gent

Winkel gelegen aan de Kouter 113 in Gent. Een zelfstandige boekhandel waar je eveneens terecht kunt voor koffie en gebak. Winkel opgestart op 1 juni 2003 door Bart van Aken en op 1 juni 2021 overgenomen door Kris Latoir (52) van uitgeverij 'het balanseer'. In 2013 werd Terrasmeubilair en een fietsenstalling op de stoep geplaatst. In 2013 werd Bart Van Aken in Nederland op boekenbeurs Manuscripta verkozen tot Boekverkoper van het Jaar. De jury loofde zijn 'ondernemerschap, doorzettingsvermogen, eigenzinnigheid en pure liefde voor het boek'.