Elke eerste donderdag van de maand is Late Donderdag. Dan blijft het museum open tot 22 uur.
Etalage van Huis Diegenant, een poelier in Gent

• fotograaf | Panier, Dirk
  • objectnummer: F10396-704
  • objectnaam: foto
  • datum: 2021-uu-uu/2021-uu-uu
#Gent #begin 21ste eeuw #handel en distributie #kleinhandel en retail #Binnenstad (Gent)

Etalage van Huis Diegenant, een poelier in Gent

Winkel gelegen in de Sint-Lievenspoortstraat 228 in Gent. Speciaalzaak in wild en gevogelte. Reeds 4 generaties lang is Huis Diegenant een vaste waarde in het Gentse. Victor Diegenant en echtgenote starten in 1878 hun eigen zaak onder de naam Huis Diegenant, een handel in kippen en konijnen. Met de hondenkar, later met paard en kar, trok hij naar de boeren en kwekers in Merelbeke om een paar kippen en konijnen in te slaan en die dan te verkopen in zijn winkeltje in de Sint – Lievenspoortstraat. Hij heeft dit tot zijn 82ste gedaan. In 1920 nam de zoon van Victor Diegenant de zaak over en sindsdien is Huis Diegenant in Gent en omstreken bekend voor zijn uitstekende kwaliteit van wild en gevogelte. Op heden wordt de winkel uitgebaat door Virginia (kleindochter van Victor Diegenant) samen met echtgenoot en schoonzoon.