Op 27 en 28 april kan je het museum gratis bezoeken naar aanleiding van Fair Fashion Fest.
Etalage van papierhandel Van Melle in Gent

Etalage van papierhandel Van Melle in Gent

Winkel gelegen in de Burgstraat 25. Verkoop van papierwaren, drukwerk, wenskaarten, kantooraccessoires, devote en andere beeldjes. Die winkel was verbonden met een van de oudste drukkerijen en uitgeverijen in Gent. Lange tijd een vertrouwd adres voor schoolboeken en vooral schooldocumentatie. Zowel gedrukte vellen waar je prentjes uit kon knippen, als allerlei soorten postkaarten op onderwerp gerangschikt. Ook de bekende prentjesreeks rond de Geschiedenis van België kon je hier later nog steeds aanschaffen. Met de veranderde onderwijsmethoden verdween ook het speuren naar documentatie. De winkel kreeg steeds minder en minder klanten en stopte omstreeks 1983 zijn activiteiten. Aankondiging 'Handel over te nemen'.