Staalkaart met voorbeelden van galons en franges om passement te vervaardigen

• fabrikant | Van Achter-De Maeyer | Bornem
  • objectnummer: V04562
  • objectnaam: staalkaart
  • opschriften: 196[5]0 / MODEL EN KLEUERENKAART // KUNST EN STIJL / PASSEMENTERIES / Frans Van Achter-De Maeyer / BORNEM / 80, HINGENESTEENWEG / TEL. : (03) 77.05.17 // BIJ FABRIKATIE GEMENGDE KLEUREN. / Al de kleuren opgenomen in deze kaart 1965 / bezitten een zeer goe
  • datum: 1960/
#karton #textiel #interieurtextiel #passementerie #stalen en monsters #stalenkaarten

Staalkaart met voorbeelden van galons en franges om passement te vervaardigen

Kaart met 5 gelijke galons en 3 gelijke franges mèches in verschillende kleuren vervaardigd door de firma Frans Van Achter-De Maeyer en uitgegeven in 1960. Het oorspronkelijke jaartal dat op de staalkaart is gedrukt is 1965, maar de 5 werd overkleefd met een sticker met 0. Dit geeft een vreemde chronologie. Tekst in het Frans en het Nederlands met aanduiding van het artikelnummer.