Stoffenwinkel Prosper Craye-Caen, kruidenier F. Menu-Calmeijn en ijzerhandel In de Goude Spade in Ieper

© miat

Zicht op de voorgevels van stoffenwinkel Prosper Craye-Caen, kruidenier F. Menu-Calmeijn uitgebaat door mevrouw Servais en ijzerhandel In de Goude Spade uitgebaat door A. Verfaillie-Deceuninck, gelegen in de Boterstraat in Ieper. De foto documenteert de wederopbouw van Ieper na de Eerste Wereldoorlog. De werken zijn door bouwbedrijf Serck nv uitgevoerd. Tegen de gevel van de stoffenwinkel staat een fiets, net als tegen die van de ijzerhandel, en een jongetje is te zien in de deuropening.