Elke eerste donderdag van de maand is Late Donderdag. Dan blijft het museum open tot 22 uur.
Werkplaatsreglement van textielfabriek Loutex in Gent

© miat

• onbekend
  • objectnummer: V37153-001
  • objectnaam: object
  • opschriften: N° R.M.Z. 556.377 / WERKHUISREGLEMENT / N.V. LOUTEX / DE SMETSTRAAT 1, GENT / FABRIEK LA LOUISIANE - DE SMETSTRAAT 1 / FABRIEK TEXAS - VOGELZANG 46 / ...
#Gent #glas #papier #hout #textiel #werken #3de kwart 20ste eeuw #arbeidswetgeving #arbeidsveiligheid en welzijn #Texas nv #Loutex nv #La Louisiana nv #arbeidsreglement

Werkplaatsreglement van textielfabriek Loutex in Gent

Ingekaderd arbeidsreglement van bij textielfabriek Loutex nv (fabrieken La Louisiane en Texas) in Gent. Bevat informatie over arbeidsregeling, uitvoering van het werk, verlofdagen, aanvaarding en ontslag, lonen, vergoedingen voor schade toegebracht, controle der aanwezigheid, rechten en plichten van het leidend personeel, strafmaatregelen, ordemaatregelen, veiligheids- en hygiënemaatregelen, arbeidsongevallen en verzkering, diefstal, transport arbeiders, verantwoordelijkheid van de directie, werkkledij, sociale dienst, kinderbijsalgen en arbeidinspectie.