Elke eerste donderdag van de maand is Late Donderdag. Dan blijft het museum open tot 22 uur.
Winkelgalerij Shopping Center Gent Zuid in Gent

• fotograaf | Panier, Dirk
  • objectnummer: F10396-654
  • objectnaam: foto
  • datum: 2021-uu-uu/2021-uu-uu
#Gent #begin 21ste eeuw #kleding en accessoires #handel en distributie #kleinhandel en retail #Binnenstad (Gent)

Winkelgalerij Shopping Center Gent Zuid in Gent

Winkelcentrum gelegen aan het Woodrow Wilsonplein 4 in Gent. Het Shopping Center Zuid maakt deel uit van het multifunctionele Urbiscomplex, met een winkelgalerij op 3 niveaus, een grote ondergrondse parking, kantoorruimtes, appartementen en het provinciaal administratief centrum. Het complex opende zijn deuren in 1995. In 1991 werden hiervoor alle bestaande gebouwen in de driehoek Kuiperskaai, Woodrow Wilsonplein en Oudescheldestraat gesloopt, met onder meer de cinema’s Select en Century en het Coliseum of voormalige feestzaal Grand Palais Valentino. De gietijzeren spanten van het Coliseum werden geïntegreerd in de winkelgalerij en zijn nog de enige getuigen van het verleden. Het winkelcentrum kent sinds de opening in 1995 een wisselend succes. Na coronacrisis neemt in de 2021 de leegstand snel toe.