Gezocht: beeldmateriaal drukkerij!

04/10/2018

De vierde verdieping van het Industriemuseum wordt straks volledig omgetoverd, tot een volwaardig overzicht van drie eeuwen grafische industrie. Heel wat oude drukpersen staan nu reeds geduldig te wachten om vanaf mei 2019 te schitteren in alweer een gloednieuwe opstelling. Onderzoekers binnen het museum wentelen zich momenteel volledig in de geschiedenis en de evolutie van het drukken om je volgend jaar een boeiend parcours voor te schotelen.

En je kan ook zelf je steentje bijdragen!

Heb jij foto’s of filmpjes van de grafische industrie van toen? Letterzetters aan het werk, een oude boekbinderij of drukkerij? Prepressmedewerkers aan de slag?

Geef een seintje.

Misschien siert (een scan/kopie van) jouw bijdrage straks de vernieuwde drukkerijafdeling.

Meer info via marie.kympers@stad.gent of 09 323 65 19.