Het Industriemuseum ondertekent het Familiemanifest

17/12/2018

Elf Gentse cultuurhuizen hebben op maandag 17 december 2018 het 'Familiemanifest' ondertekend. Dat inclusieve manifest is een campagne van de Vlaamse organisatie Publiq die de familievriendelijkheid in de cultuursector moet stimuleren. Want hoewel misschien niet iedereen zich thuis voelt in een museum, bibliotheek of cultuurhuis: alle families hebben het recht om te genieten van cultuur.

De stedelijke Gentse cultuurhuizen die het manifest ondertekenen zijn het Design Museum, De Centrale, het Huis van Alijn, MSK, S.M.A.K., het Industriemuseum, het STAM en de Sint-Pietersabdij maar ook het Gravensteen, Muziekcentrum De Bijloke en bibliotheek De Krook. Lees meer

Begin 2018 kreeg het Industriemuseum het label van babyspot. Het Industriemuseum werd zo, als een van de eerste musea in Gent, officieel een rustpunt in de stad, waar ouders en baby’s van harte welkom zijn. Meer info.