Op 27 en 28 april kan je het museum gratis bezoeken naar aanleiding van Fair Fashion Fest.

Tickets nu ook online te koop

20/05/2020

Vanaf woensdagvoormiddag 20 mei 2020 gaat de online ticketverkoop voor het Industriemuseum, net zoals voor alle andere Gentse stedelijke musea, van start. Bezoekers kiezen online een gewenste dag en tijdstip en kunnen ook meteen online betalen. Op die manier kan het museum het aantal aanwezigen optimaal monitoren en krijgen bezoekers gegarandeerd een veilige en aangename ervaring.

Sinds maandag 18 mei is het Industriemuseum opnieuw open en kunnen de vaste tentoonstellingen 'Over mensen en machines' en 'Drie eeuwen grafische industrie' opnieuw bezichtigd worden. De textielafdeling van het museum is tot november gesloten voor renovatie. Eerder deze week konden bezoekers al telefonisch tickets reserveren, vanaf 20 mei is het voor het eerst ook mogelijk om tickets online te reserveren en te betalen via de website van het museum.

Om een aangenaam en veilig bezoek te garanderen, wordt er gewerkt met tijdsloten. Daarmee wordt het aantal personen dat het museum gelijktijdig bezoekt zoveel mogelijk gemonitord. Aan de bezoekers wordt gevraagd om zich binnen het gereserveerde tijdsblok aan te melden aan de balie van het museum, met het ticket dat ze via e-mail ontvingen. Eenmaal in het museum kan iedereen, via de voorziene routes, op zijn eigen tempo zijn bezoek afleggen.

Naast de online ticketverkoop blijft het ook nog steeds mogelijk om telefonisch tickets te bestellen. Dat kan elke werkdag van 9 uur tot 12.30 uur en van 13.30 tot 16 uur op het nummer 09 210 10 75. Na telefonische reservatie wordt gevraagd de gereserveerde tickets cashloos af te rekenen in het museum.