Instaprondleiding FERRO NON FERRO: ontdek de geschiedenis van de metaalnijverheid.

Afscheid van textielvrijwilliger Robbrecht

05/01/2021

Met verslagenheid vernam het Industriemuseum het nieuws over het overlijden van Robbrecht van Roy (°18/4/1930 - † 21/12/2020).

Robbrecht was jarenlang een actieve en graag geziene vrijwilliger op de textielafdeling van het museum. Samen met de andere vrijwilligers hield hij er de weefgetouwen en andere textielmachines aan de praat en demonstreerde hij ze met veel enthousiasme aan de museumbezoekers. Ook zijn eigen kleinkinderen kwamen regelmatig op bezoek om hun grootvader tussen de machines aan het werk te zien.

Het Industriemuseum is bijzonder dankbaar voor de expertise, passie en begeestering die Robbrecht tussen de museummuren binnenbracht. Namens de voltallige museumploeg wensen we zijn echtgenote, zijn kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen veel sterkte bij hun verlies.

Robbrecht en Pauly

Robbrecht (in blauw hemd) samen met vrijwilliger Pauly (in het groen) aan de textielmachines tijdens de Gentse Feesten in 2013.