Elke eerste donderdag van de maand is Late Donderdag. Dan is het museum open tot 22 uur.

Museumspel beschikbaar tot einde voorraad

05/03/2021

Na de hoofdtentoonstelling in 2018 en de drukkerijafdeling in 2019 kreeg in 2020 ook de textielafdeling van het museum een grondige make-over. Nu het museum van kop tot teen in het nieuw zit, is het ook tijd voor een nieuw museumspel.

Momenteel is ons team volop bezig met het ontwikkelen van een gloednieuw spel voor families met kinderen, dat tegen de herfstvakantie 2021 verwacht wordt. Ondertussen blijft het huidige museumspel 'Over mensen machines' beschikbaar, maar enkel tot het einde van de voorraad. Er worden geen nieuwe voorraden meer aangelegd. Op is dus op.

Kom je het museum bezoeken en is het museumspel voor de gewenste leeftijd uitverkocht? Geen nood, want er valt natuurlijk nog steeds meer dan genoeg te doen voor kinderen. Scan samen de Gentse skyline, druk op de knop van de stoommachine of experimenteer volop op de Tinker Studio. Ontdek op de drukkerijafdeling het geluid van de drukpersen en maak je eigen minizine. Of probeer zelf wol te kaarden op de textielafdeling, waar je ook een draad leert twijnen of kan mee-weven aan het collectieve weefsel.

Textielafdeling
Drukkerijafdeling