Instaprondleiding FERRO NON FERRO: ontdek de geschiedenis van de metaalnijverheid.
Detectietoestel voor gaslekken van het merk Compagnie Auxiliaire des Mines

© miat

• fabrikant | Compagnie Auxiliaire des Mines | Douai
  • objectnummer: V13139-003
  • objectnaam: object
  • opschriften: EXPLOSIMÈTRE EV 58 / APPAREIL N° 1233 / LICENCE CHARBONNAGE DE FRANCE / INSTRUCTIONS / TOUTES LES 10 MESURES TIRER SUR / LE BOUTON ESCAMOTABLE LATÉRAL / POUR VÉRIFIER ET SI NÉCESSAIRE / RÈGLER LA TENSION / CONSTRUCTEUR / Cie AUXILIARE DES MINES - DOUAI /
  • datum: Onbekend
#glas #gas #metaal #midden 20ste eeuw #leer #werken #arbeidsveiligheid en welzijn #mijnbouw #gasdetector #Compagnie Auxiliaire des Mines

Detectietoestel voor gaslekken van het merk Compagnie Auxiliaire des Mines

Meettoestel om concentraties te meten van ongewenste gassen geproduceerd door Compagnie Auxiliaire des Mines, type eplosimètre EV 58. Wijzerplaat met een schaal van 0 tot en met 100. Het toestel zit ingebouwd in een metalen kistje met een leren draagriem. Op de binnenzijde staat de gebruiksaanwijzing. Gebruikt in de mijnbouw.