Op 27 en 28 april kan je het museum gratis bezoeken naar aanleiding van Fair Fashion Fest.

HET INDUSTRIEMUSEUM KOMT NAAR JE TOE

'Het Industriemuseum komt naar je toe' is een reminiscentiekoffer die je als zorginstelling kan ontlenen. Het thema van de koffer is 'mijn werkdag'.

In deze reminiscentiekoffer vind je geluiden, beelden, interacties, objecten, geuren en verhalen van 1950 tot 2000, die je kan inzetten om herinneringen over een alledaagse werkdag en het arbeidsleven op te halen. Want hoewel er 1001 verschillende jobs bestaan, zit een werkdag vol met kleine en grote momenten die voor iedereen herkenbaar zijn!

Een groot deel van ons leven vertoeven we op de werkvloer. Al vanaf de schoolbanken worden we klaargestoomd om een succesvolle carrière tegemoet te gaan. Doorheen onze loopbaan leren we nieuwe vaardigheden bij, worden collega’s vrienden, zien we structuren en technologieën veranderen en verslijten we ook wel enkele brooddozen. Werk heeft dus een grote impact op ons leven en onze identiteit.

OVER DE KOFFER

Wat?

Je ontleent de reminiscentiekoffer en gaat er zelfstandig mee aan de slag. In de koffer zit een handleiding zodat medewerkers van de zorginstelling de begeleiding volledig op zich kunnen nemen. De duur van de activiteit bepaal je zelf. Reken alvast op 1 à 2 uur.

Voor wie?

De koffer werd gecreëerd voor woonzorgcentra of andere zorginstellingen die graag reminisceren.

PRAKTISCH

Voor gebruik van de koffer betaal je 30 euro per week, te betalen via factuur.

Je haalt de koffer op aan het museumonthaal tijdens de openingsuren van het Industriemuseum. Na gebruik zet je de koffer daar ook terug af. De reiskoffer met wieltjes past gemakkelijk in een personenwagen. (Opgelet, het museum ligt in de lage-emissiezone van Gent.)

Bij voorkeur reserveer je de koffer twee weken vooraf, voor minimum 1 dag en maximum 2 weken. Stuur je aanvraag naar info@industriemuseum.be.

Heb je nog extra vragen, of wil je graag dat er een gids langskomt om de activiteit te begeleiden, neem dan contact met ons op via liesa.rutsaert@stad.gent.

Lees hier alvast ook het interview met Liesa over de reminiscentiekoffer dat begin 2023 in de Museumkrant verscheen.