Nieuw in de museumshop // DIY-kit voor mondmaskers

25/05/2020

Een mondmasker dragen is op sommige plaatsen verplicht, op andere sterk aanbevolen. Kriebelt het om zelf de handen uit de mouwen te steken, maar zoek je nog een leuk stofje? Dan ben je bij het Industriemuseum aan het juiste adres. Want om tegemoet te komen aan de grote vraag naar geschikte stoffen voor het maken van mondmaskers, biedt het Industriemuseum via de shop nu ook DIY-kits aan waarin je het nodige materiaal vindt om je eigen mondmaskers te maken.

Elk pakket bevat stukken stof en lint om vier mondmaskers mee te maken volgens het officiële patroon. De stoffen zijn geweven in het Industriemuseum en bestaan uit 100% katoen. Hierdoor kunnen ze gewassen worden op 60 graden.

Een DIY-pakket kost 8 euro en kan tijdens de openingsuren afgehaald worden aan het museumonthaal. Het is ook mogelijk een pakket te laten opsturen, dan betaal je 2 euro verzendingskosten extra.

Meer weten? Neem dan hier een kijkje!

DIY-kit
DIY mondmasker