Op zaterdag 27 en zondag 28 april kan je het museum gratis bezoeken naar aanleiding van Fair Fashion Fest.

WANDELROUTE 'VAN STROOM TOT STREETART'

permanent

Doelgroep: iedereen

Afstand: 2,8 km

Duur: +/- 1 uur

Haal de gratis wandelkaart en ga op wandeltocht langs enkele kleurrijke nutskastjes met een knipoog naar de geschiedenis van licht, elektriciteit en energie.

meer algemene praktische info
EEN WANDELING LANGS KLEURRIJKE NUTSKASTJES

Dankzij een creatieve samenwerking tussen Cultuur Gent en het Industriemuseum werden tien grauwe nutskastjes in de buurt van het museum omgetoverd tot kleurrijke pareltjes die de straten rondom het museum opfleuren. De wandelkaart 'Van stroom tot streetart' verbindt de tien kunstige kastjes met elkaar.

Kunstenaars Simon Mannaerts, Lindert Steegen, Jango Jim, Gijs Vanhee, Marion Beeck, Sarah Yu Zeebroek, Jana Vasiljevic, Bart Spitaels, Emmeline Geiregat en studio TOYKYO werkten mee aan het project.

Het thema van elk kunstwerk? Licht, elektriciteit en energie. Niet toevallig, want energie speelt al decennialang een grote rol hier aan de overkant van de Leie. Alle artiesten haalden hun inspiratie rechtstreeks uit affiches, objecten en foto’s uit de collectie van het Industriemuseum. We stellen hen langs het parcours graag aan je voor en onthullen hier en daar al een stukje van hun kunst in de openbare ruimte.

Duizenden van onze collectiestukken liggen opgeborgen in depots. Wat je vandaag in het Industriemuseum te zien krijgt, is dus slechts een fractie van wat we in huis hebben.

Een artistiek project als dit geeft ons een extra kans om aandacht te vestigen op onze verzameling achter de schermen.
GRATIS BESCHIKBAAR!

Je kan de wandelkaart gratis oppikken bij Visit Gent of aan het museumonthaal in het Industriemuseum, zolang de voorraad strekt. Je kan de route hieronder ook  downloaden.

THE MAKING OF
fietsroute