Instaprondleiding FERRO NON FERRO: ontdek de geschiedenis van de metaalnijverheid.

VACATURE // BEWAKINGSAGENT (M/V/X)

27/01/2023

Help jij binnenkort mee aan de veiligheidszorg in onze musea? Als bewakingsagent word je tewerkgesteld in de drie musea van het AGB (autonoom gemeentebedrijf) Erfgoed. In het AGB Erfgoed van de Stad Gent bundelen STAM, Huis van Alijn en het Industriemuseum de krachten om ons ruim en divers erfgoed te koesteren door het opnieuw een toekomst te geven. Met een innoverende blik op de toekomst doen ze ons erfgoed herleven.

Heb jij zin je dagelijks in te zetten voor de kunstcollecties en je DNA te laten versmelten met dat van de Gentse musea? Je komt terecht in een betrokken werkomgeving met aandacht voor je werk-privébalans en een vernieuwende blik op de toekomst.

AGB Erfgoed zoekt drie halftijdse bewakingsagenten voor bepaalde duur (een periode van twee jaar). Hou er rekening mee dat je twee weekenden per maand zal werken.

JE TAKENPAKKET

VEILIGHEIDSZORG EN BEVEILIGING

• Je bent het eerste aanspreekpunt voor museumbezoekers wat betreft veiligheid in de musea.
  • Veiligheid draag je hoog in het vaandel. Je staat mee in voor de veiligheid en beschermt de tentoongestelde objecten, de bezoekers en de collega’s.
  • Je past de bewakingswetgeving correct toe.
  • Je volgt het incidentenregister en de camerabewaking op.

PUBLIEKSZORG

• Je ziet toe op de publieksvriendelijkheid. Je bent gastvrij, hebt oog voor mensen en zorgt mee voor een aangename sfeer in de musea.
  • Je zorgt voor een goede opvolging van de info en signalisatie in de inkomhal en de musea.
  • Je bewaakt de orde en netheid van de publiekszones in de musea, zoals zitbanken, signalisatie bij op- en afbouw, ...
  • Je rapporteert zaken die je opmerkt rond netheid/ look-and-feel van signalisatie in de musea.

Afhankelijk van de taken en noden word je op dagbasis ingezet in één van de drie musea van het AGB Erfgoed.

ONS AANBOD

• Een deeltijdse (50%) contractuele tewerkstelling van bepaalde duur (twee jaar) op C-niveau.
  • Een aantrekkelijk salaris waarbij relevante anciënniteit kan worden meegenomen.
  • Een afwisselende job, met veel sociaal contact en heel wat eigen verantwoordelijkheden.
  • De kans om je loopbaan in handen te nemen en je talent verder te ontwikkelen.
  • Maaltijdcheques en ecocheques.
  • Een aantrekkelijke tweede pensioenpijler.
  • Volledige terugbetaling van het openbaar vervoer of een mooie fietsvergoeding.
  • Een gratis hospitalisatieverzekering.
  • Eindejaarspremie en een aantrekkelijke verlofregeling.

VEREISTE COMPETENTIES

• Klantgericht handelen
  • Resultaatgericht werken
  • Probleemoplossend werken
  • Veilig werken
  • Samenwerken
  • Assertief handelen
  • Stressbestendig optreden
  • Zich flexibel opstellen

DEELNEMINGSVOORWAARDEN

Je bezit op het moment van solliciteren de volgende geldende documenten:

• Een attest psychotechnisch onderzoek (PTO).
  • Een Algemeen bekwaamheidsattest bewakingsagent of een bekwaamheidsattest bewakingsagent-erfgoedbewaker.
  • Een bijscholingsattest bewakingsagent afgeleverd tijdens de periode van twee jaar die de aanvraag van de identificatiekaart voorafgaat. Deze vereiste is enkel van toepassing voor kandidaten die een basisattest (bewakingsagent, erfgoedbewaker) bezitten dat ouder is dan 4,5 jaar.
  • Een getekend formulier “instemming onderzoek naar veiligheidsvoorwaarden”.
Bij aanwerving moet je deze documenten aanleveren:
  • Een uittreksel uit het strafregister conform 'artikel 596.1 (model 1), eerste lid van het Wetboek van Strafvordering' dat minder dan 6 maand oud is en waaruit geen veroordelingen blijken wegens misdrijven bepaald in artikel 61, 1° van de wet van 2 oktober 2017 tot regeling van de private en bijzonder veiligheid.
  • Een identiteitsdocument.

CONTACTPERSONEN

• Bart Medaer, verantwoordelijke front office STAM, bart.medaer@stad.gent, 0470 21 33 80
  • Kurt Waegeman, verantwoordelijke veiligheid, beveiliging en gebouwbeheer Industriemuseum, kurt.waegeman@stad.gent, 0477 90 71 16
  • Jan De Loof, operationeel leidinggevende AGB Erfgoed, jan.deloof@stad.gent, 0472 52 02 22.

SELECTIEPROCEDURE

De procedure bestaat uit een schriftelijke proef met onmiddellijk nadien een mondeling gesprek. Er zijn drie dagen voorzien: 8, 15 en 22 februari 2023, telkens van 8.00u. tot 16.30u.. We voorzien anderhalf uur per sollicitant.

Je kan je inschrijven voor deze vacature via een mail naar an.uyttenhove@stad.gent. Je inschrijving is pas geldig als je de documenten aanlevert die hierboven opgesomd worden (zie Deelnemingsvoorwaarden). De uiterste inschrijvingsdatum is dinsdag 7 februari 2023, 17.00u.